Na tym spotkaniu rozpakowaliśmy Ozoboty i rozpoczęliśmy przygodę z małymi robotami. Na początek uczniowie otrzymali białe kartki formatu A4 i mieli za zadanie narysować poziomą czarną kreskę, następnie z tablicy kodów wybrać kierunek – zawróć na końcu linii.
Zadanie to zajęło dużo czasu ponieważ mały błąd czyli nie dokładnie narysowany kwadrat powodował, że Ozobot nie cofał się na końcu linii.
Skupiliśmy się na ciągłości i
grubości linii oraz dokładnym zaznaczeniu
kodów. Uczniowie po opanowaniu tej
czynności zrozumieli jak ważna jest tutaj
precyzja i czym skutkuje pomyłka.
Przed przystąpieniem do samodzielnego
zadania porozmawialiśmy o tradycjiZadanie to zajęło dużo czasu ponieważ mały błąd czyli nie dokładnie narysowany kwadrat powodował, że Ozobot nie cofał się na końcu linii.
składania świątecznych życzeń, czego
można życzyć rodzinie, przyjaciołom,
znajomym. Wykorzystaliśmy do tego
zadania kartkę o tematyce świątecznej
(forma kolorowanki) na której uczniowie
mieli w wykropkowanym miejscu wpisać
adresata i uzupełnić ją kodami graficznymi
w taki sposób by robot zatrzymał się przy
choince, prezentach, znaczku i adresacie.
Komentarze
Prześlij komentarz